Dieta czekoladowa

Dieta czekoladowa

Jest to dieta idealna dla osób zestresowanych. Potrzebują one wsparcia, a ich organizm musi dobrze odpocząć i nabrać fizycznych sił. Dieta czekoladowa jest sposobem na utratę zbędnych kilogramów w sposób przyjemny. Aromat czekolady działa znakomicie na nastrój, a gorzka czekolada syci, sprawiające, że osoba na tej diecie zje mniej innych potraw. Odchudzanie czekoladą to nie mit, nie bajka, lecz całkiem realna dieta dla osób kochających czekoladę.

Dieta czekoladowa zasady

Dieta czekoladowa wymaga stosowania pewnych zasad. Należy pamiętać o tym, aby:

  • Na śniadanie jeść musli z płatków owsianych, dodać do nich owoce oraz cząstki czekolady;
  • Na obiad doskonałe będą słodkie naleśniki lub jogurt z wiórkami czekolady;
  • Na kolację można zjeść owocową sałatkę i dodać do niej rozpuszczoną czekoladę, można też ugotować budyń;
  • Pomiędzy posiłkami polecana jest kostka gorzkiej czekolady;
  • Codziennie pić trzeba dwa litry wody i do tego herbatę zieloną, ziołową lub owocową, dozwolona jest również gorzka kawa. 

Stosowanie się do tych zasad pozwala stracić nawet trzy kilogramy tygodniowo. Nie wolno jadać fast foodu, słodyczy innych niż czekolada, korzystać z fast foodu i tym podobnych atrakcji. Inne czekolady niż ciemna gorzka są zabronione podczas tej diety. Czekolada ma sporo błonnika, a kofeina w niej zawarta przyśpiesza spalanie zbędnych kalorii.

Jadłospis diety czekoladowej

Przykładowy jadłospis tej diety może być taki:

Śniadanie

  • Muesli czekoladowe 
  • oraz czekoladowa babeczka
  • 2 kromki chleba chrupkiego, 2 łyżki chudego twarożku (o zawartości tłuszczu do 0,2%), 3/4 szklanki mleka (ok. 200 ml) o zawartości tłuszczu do 1,5%, łyżeczka kakao do mleka (zawiera ok. 180 kcal, 3 g tł., 23 g węglowodanów, 11 g białka).

II śniadanie

Jabłko lub gruszka

Obiad

  • 2 naleśniki z czekoladą 
  • Grysik kokosowy z czekoladą
  • Jogurt kakaowy z brzoskwinią 

Podwieczorek

5 kostek gorzkiej czekolady

Kolacja

  • Chrupkie pieczywo na słodko z bananem (2 kromki) 
  • Owoce z czekoladą
  • Budyń czekoladowy z sosem waniliowym

Najlepiej dodawać gorzką czekoladę, nie żadną inną. Na dodatek mającą 90-99 procent ziarna kakaowego. Maksymalnie 6 kostek takiej czekolady można zjeść na dobę. Nie wolno sobie folgować i podnosić tej ilości. Chili, cynamon, kardamon oraz imbir warto dodawać do potraw, ponieważ takie przyprawy znacząco przyśpieszają spalanie. Dobry jest też koktajl z jednego banana, szklanki mleka oraz łyżki rozpuszczonej czekolady. Można zjeść go na podwieczorek zamiast kostek czekolady. 

Jakie są efekty?

Efektem jest dobry nastrój. Poza tym utrata zbędnych kilogramów to efekt, którego oczekują wszyscy zainteresowani. Koniecznie trzeba pamiętać, że czekolada zawiera flawonoidy, które wpływają korzystnie na stan naczyń krwionośnych. Zapobiegają powstawaniu zakrzepów. Potas zawarty w czekoladzie działa dobrze na pracę serca, a magnez wspomaga układ nerwowy, redukując stres i poprawiając nastrój. Gorzka czekolada ma również witaminy z grupy B, A oraz wapń, magnez, selen czy żelazo. To dodatkowe bonusy płynące ze stosowania tej diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *