Interwały biegowe

Interwały biegowe

Bieganie jest modne. Biegacze powinni stosować interwały oraz rytmy biegowe.  Interwały pomagają ćwiczyć wydolność tlenową. VO2max oznacza zdolność organizmu do przyswajania sobie tlenu. Ilość tlenu podczas ćwiczenia uzależniona jest od tego ile tlenu przyjmą mięśnie, jak go przetworzą. Trzeba zatem wypracować pewien system. Interwały są powtarzaniem ćwiczeń. Odcinki intensywne są kluczowe, a zatem trzeba stosować interwały trwające od 3 do 5 minut. Nie można doprowadzić do nadmiernego wysiłku aerobowego. Dlatego też trzeba spokojnie ćwiczyć i stosować określone tempo. Nie wolno trenować zbyt szybko, ponieważ nie jest to efektywne. Należy zawsze słuchać trenerów i stosować się do ich zaleceń. Oni doskonale wiedzą co to są biegi interwałowe. 

Co to są interwały biegowe?

Interwały to bieg o tempie raz szybkim, raz wolnym. Szybko biegać należy w podobnym tempie. Odpoczynek kumuluje zmęczenie z szybszego odcinka biegowego. Trening interwałowy umożliwia przebiegnięcie ostatniego odcinka w dużym zmęczeniu fizycznym i psychicznym. Biegacz jest zmęczony, ale czuje się silniejszy niż przed biegiem. Trening daje świadomość, że budujemy własną moc oraz odporność i wytrzymałość. Jest to doskonały bieg, który pozwala budować formę i kształtować dobre samopoczucie. Dobra prezentacja jest na pewno podstawą i pomaga w treningach. 

Kiedy stosować interwały biegowe?

Zawsze, gdy budujemy formę i troszczymy się o dobre samopoczucie. Jest to rozwiązanie dla amatorów oraz profesjonalnych biegaczy, efektywne, sprawdza się doskonale i pomaga budować dobrą formę fizyczną. Dzięki interwałom człowiek czuje się dobrze i nie narzeka na niemoc. Jest to lepsze bieganie od przypadkowego, chaotycznego biegu. Profesjonalni biegacze wprowadzają interwały na pół roku przed maratonem czy innym biegiem. Początkujący także powinni je wprowadzić po miesiącu treningów, nie od razu. Przerwę między seriami biegów może wypełniać trucht lub marsz. Takie są wytyczne dla biegaczy. Interwały przygotowują biegaczy do wysiłku. Po treningu interwałowym można zacząć biegać w szybkim tempie. Jednak niektórzy poprzestają wyłącznie na treningu interwałowym i jest to też akceptowalne. Nie wolno doprowadzić do zbyt dużego wysiłku aerobowego, bo rano obudzimy się z zakwasami. Należy trenować zgodnie z zasadami, czyli mądrze rozkładając wysiłek. Tylko wtedy obudzimy się silni i nie będziemy narzekać na zmęczenie. Nie należy trenować dłużej niż 40 minut.

Ważne zasady

  • Po pierwsze, nie wolno przesadzać z liczbą interwałów.
  • Po drugie trzeba robić interwały trzy razy w tygodniu, a później stosować dwa dni przerwy.
  • Po trzecie, przed treningiem należy wykonać rozgrzewkę, czyli rozciąganie.
  • Po czwarte, nie trenuje się interwałów po siłowni lub cardio, aby dać mięśniom czas na odpoczynek.
  • Po piąte, dobra dieta jest konieczna. Dobra, czyli zawierająca odpowiednią ilość białka. To jest konieczność.
  • Podsumowując, bieganie interwałowe to dobry wybór. Tylko przestrzeganie zasad jest koniecznością, a biegacz będzie czuł się dobrze oraz zdrowo. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *