Stretching

Stretching

Słowo stretching brzmi tajemniczo, ale tak naprawdę niczym tajemniczym nie jest. To zwyczajne rozciąganie się i usprawnianie ciała, oddechu oraz uspokajanie umysłu. Stretch z języka angielskiego oznacza właśnie rozciąganie. I na takim stretchingu można spokojnie zbudować własną sprawność fizyczną. Jest to bardzo dobra oraz zdrowa aktywność fizyczna. Jest to doskonałe ćwiczenie dla osób godzinami wysiadującymi za biurkiem. Pomaga zbudować sprawność fizyczną i jest doskonałe dla zasiedziałych osób, tych, którzy pracują w pozycji stojącej lub leżą godzinami. Ruch to kwintesencja zdrowia, a stretching to spokojny ruch, nie jest on inwazyjny, nie wymaga ogromnego wysiłku fizycznego. Może go uprawiać student, młoda mama i emeryt. Nie ma ograniczeń wiekowych, które blokowałyby uprawianie tego sportu. Stretching jest łatwy, zdrowy i nie sprawiający problemów. 

Czym jest stretching?

Stretching to delikatne ćwiczenia fizyczne. Jest to rozciąganie, usprawnianie, które można wykonywać w domu lub w fitness centrum. To drugie jest lepsze, ponieważ nad przebiegiem ćwiczeń czuwa trener, co jest ważne szczególnie na początku. Lepiej słuchać instruktora, aby niechcący nie zrobić sobie najmniejszej krzywdy. O tym wiedzą wszyscy i tego właśnie pragną. Po pewnym czasie można spokojnie ćwiczyć samodzielnie w domu, ponieważ osoba ćwicząca wie dokładnie jak uprawiać tę formę ruchu fizycznego. Instruktor, nazywany także trenerem personalnym, dokładnie wie jak pomagać i trenować osoby podejmujące ruch po długim czasie bez fizycznego wysiłku. Prawidłowe ćwiczenia usprawnią i sprawią, że nie pojawią się urazy. Dlatego warto podejmować właśnie taki wysiłek fizyczny, systematyczny, prawidłowy i dający wiele dobrego. Rozciąganie, rozluźnianie i oddychanie – to właśnie daje stretching. Warto poświęcić się takim ćwiczeniom, które na pewno sprawią ogromną przyjemność każdemu. 

Stretching pomoże Ci się odchudzić

Stretching pomaga także schudnąć. Oczywiście nie po kilku dniach, ale na przykład po miesiącu ćwiczeń można zaobserwować dobre efekty. Stretching to ćwiczenia rozciągające, rozluźniające, pilates, joga. Dzięki niemu można rozluźnić się i nie czuć się niczym zasiedziały pracownik biurowy, poza tym przestają mrowić nogi i ręce. Mięśnie staną się elastyczne, stres będzie mniejszy. Ruchomość stawów poprawi koordynację ciała. Stretching poprawi także krążenie krwi w organizmie. Zakwasów nie będzie, każdy po takich treningach czuje się dobrze oraz nie cierpi na bóle i nie jest spocony jak nieboskie stworzenie. Ujędrni sylwetkę, dzięki czemu osoba ćwicząca poczuje się lepiej. Jednak jej tkanka tłuszczowa nie będzie zredukowana. Najlepiej wykonywać serie ćwiczeń, poczynając od rozciągania, poprzez rozluźnianie mięśni, aż do relaksu Stretching jest dla każdego – nawet kobiety w ciąży mogą takie ćwiczenia wykonywać. Rozciągnięte mięśnie wysmuklają sylwetkę, ale nie przekładają się na utratę kilogramów. Aby stracić zbędne kilogramy potrzebne są inne rodzaje ruchu fizycznego, a nie stretching. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *