zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski

Między posiłkami każdy człowiek lubi jadać zdrowe przekąski. I może je mieć. Całkiem małym kosztem – może je przyrządzić samodzielnie, z niedrogich produktów – lepiej nie kupować przekąsek, ponieważ będą one miały sól, cukier i tym podobne niezdrowe dodatki. Zdrowe przekąski to doskonała sprawa, dobre są świeże owoce, warzywa, suszone owoce lub chrupkie pieczywo. Należy jednak być ostrożnym z owocami – zawierają one spore ilości cukru, dlatego wolno jadać je raz dziennie w ilości około 150 gramów, nie po godzinie 15.00, a już na pewno nie wieczorami. Lepiej pogryzać warzywa – surową marchewkę, ogórki, paprykę. To jest prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Nie chipsy, paluszki, ciastka. Nic z tych rzeczy nie wolno jadać. Są to bomby kaloryczne, niezdrowe oraz tłuste. Żadne ciastka, ciasta, słone orzeszki, duże ilości migdałów. Tego nie wolno jadać z uwagi na kaloryczność. Oczywiście nikomu nie zaszkodzi kilka słonych orzeszków, ale już paczka tego specjału zdrowa nie będzie – obciąży żołądek i sprawi, że człowiek utyje, lepiej unikać takich atrakcji, jak orzechy czy migdały, szczególnie wieczorami – są one ciężkostrawne i sen po nich będzie koszmarem, a nie odpoczynkiem. Orzechy są ciężkostrawne, a dodatek soli czyni je bardzo złą przekąską – sól zatrzymuje wodę w organizmie oraz podnosi ciśnienie krwi. Nie jest to bynajmniej dobra przekąska. 

Czy istnieją zdrowe przekąski

Tak, istnieją zdrowe przekąski – kubek kefiru, kubeczek naturalnego jogurtu to na pewno zdrowe przekąski. Nie wolno jednak sięgać po pokarmy tłuste, słodkie lub słone. O wiele zdrowsze są rzeczy naturalne, bez barwników i konserwantów, bez szkodliwych tłuszczy. Żadnych słodkich napojów. Jedynie woda mineralna, ona dobrze nasyci organizm i przyniesie pożytek, a nie zaszkodzi. Gorzka kawa, gorzka herbata to także korzystne napoje – najlepiej bez cukru, mleka, bitej śmietany.

3 pomysły na zdrowe przekąski

Między śniadaniem a obiadem można zjeść jabłko, wypić kefir, nasycić się sokiem. Są to zdrowe i lekkie pokarmy, które nikomu nie zaszkodzą, a będą źródłem zdrowia oraz sytości. Nie można między posiłkami jadać pączków, słodkich bułek i tym podobnych pokarmów. Na pewno jest to fatalny pomysł, podobnie jak białe bułki. O wiele lepiej konsumować zdrowe i lekkie przekąski. Oto trzy propozycje:

  • Musli z dodatkiem jabłka, na wodzie lub jogurcie, można dodać kilka rodzynek i orzechów.
  • Kanapka z żytniego chleba z twarożkiem, ogórkiem i posypane odrobiną curry lub imbiru – to propozycja na przekąskę lub drugie śniadanie.
  • Lekka zupa z warzyw, na wodzie, bez soli, z ziołami prowansalskimi, odrobiną imbiru lub curry. Dodatek kminku uczyni taką zupę lekkostrawną. 

Podsumowując, przekąski można jadać, ale powinny być lekkie, czyli niskokaloryczne, bez dodatku cukru i soli, jak najbardziej naturalne. O tych dwóch przyprawach mówi się przecież białą śmierć. Lepiej jest jadać marchewkę pokrojoną w słupki, jabłka lub kawałki papryki – papryka jest bardzo bogata w witaminę C, smaczna i dobra na surowo. Można tez ją faszerować ryżem i mięsem lub ryżem i innymi warzywami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *