Dieta 50 na 50

Dieta 50/50

Dieta 50/50 to dość nowatorska dieta w polskich realiach. Warto zastanowić się nad nią, pochylić się nad takim rozwiązaniem. Dla Polaków jest to dieta, którą warto poznać i zastanowić się nad jej stosowaniem. Jest to dieta przemienna, czyli polegająca na głodówce co drugi dzień. Szybkie i łatwe odchudzanie na pewno ma znaczenie, a Polacy chętnie tracą zbędne kilogramy. Plaga otyłości jest obecna też w Polsce, dlatego gubienie nadwyżek kilogramów jest koniecznością. Codzienny post to uciążliwa sprawa, trzy dni można wytrzymać, ale z trudem. Post pół na pół jest o wiele lepszy i łatwiejszy do stosowania.

Dieta co drugi dzień

Jest to dieta popularna, głodówki są krótkookresowe, post trwa jeden dzień. W dni postu zużywa się 20-35 procent puli dobowej energii. Na przykład jeden dzień spożywa się 2500 kcal, a nazajutrz trzeba ograniczyć posiłki do 875 kcal. Jest to przykładowa wartość, ponieważ niektórzy spożywają jedynie 2000 kcal i od tej wartości liczy się na przykład 600 kcal. Nie wolno się przejadać, trzeba pić dwa litry wody mineralnej na dobę (w tej puli może być woda, kawa, herbata, zioła, jednak napojów nie można słodzić, muszą być naturalne, bez cukru oraz innych słodzików). Osoby stosujące dietę muszą być aktywne fizyczne. W dni postu jednak aktywność nie powinna być bardzo intensywna i stresująca. W dni obfitego jedzenia można więcej ćwiczyć, zaplanować godzinę na siłowni, czy też godzinę jazdy na rowerku treningowym, bieganie lub ćwiczenie jogi, pilatesu albo aerobiku.

Skuteczność diety 50/50

Dieta jest bardzo skuteczna, pozwala zrzucić zbędne kilogramy oraz poprawia odporność. Niejedna osoba po takiej diecie czuje się lepiej, przestaje być ospała, zyskuje na urodzie, poprawia się wygląd cery, co rzutuje też na lepsze samopoczucie. Dieta powinna być oparta o warzywa oraz owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso, wędliny, ryby, nabiał, jaja, warzywa strączkowe, napoje bez cukru, orzechy, pestki, oleje roślinne konsumowane na surowo. Im mniej tłustego mięsa i cukru, tym lepiej. 

Bezpieczna dieta

Dieta jest bezpieczna, pod warunkiem stosowania się do zasad i nie stosowania takiego reżimu dietetycznego przez długie tygodnie. Wystarczą dwa tygodnie spędzone na tej diecie, aby każdy czuł się lepiej. Osoby z problemami zdrowotnymi powinny poradzić się lekarza. Wadami diety jest to, że może rozchwiać organizm. Osoby lubiące regularne posiłki mogą nie czuć się dobrze podczas takiej diety. Lepiej spytać dietetyka czy ta dieta jest dla nas. Dieta jest dobra dla osób chorych na jelita, reguluje ich pracę. Poza tym wydłuża życie i sprawdza się u osób, które są przyzwyczajone do pewnej dyscypliny. Zaletą tej diety jest to, że można sobie od czasu do czasu pofolgować. A dokładnie co drugi dzień człowiek ma dyspensę, musi jednak pilnować dni diet i jadać wtedy znacznie lżej.  W dni postu jada się małe, symboliczne posiłki i pije się dwa litry wody dziennie. Zresztą w dni normalnego jedzenia także trzeba pić dwa litry wody dziennie, aby odpowiednio nawilżyć organizm i zadbać o jego dobry stan. 

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *